آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال

و مورد آخر اینکه بازاریابی درون‌گرا مجموعه ای از روش‌های مختلف است که با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال در جهت جذب، درگیرسازی و رضایتمندی مشتریان آنلاین تلاش می‌کند. از طرف دیگر، بازاریابی دیجیتال یک عبارت جامع است که هر نوع تاکتیک بازاریابی آنلاین را بدون توجه به درونگرایی یا برونگرایی آن در برمی‌گیرد. بازاریابی دیجیتال تمام آن معیارهای مهم اندازه گیری را به شما ارائه می‌دهد – از جمله میزان نمایش، اشتراک گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و زمان ماندن در صفحه، تمام آن معیارهایی است که برای دیجیتال مارکتینگ مهم هستند. در حالی که تبلیغات سنتی می‌تواند برای اهداف خاصی مفید باشد و بزرگترین محدودیت آن قابل اندازه گیری بودن است.

علاوه به آن محدودیت‌های بعضی از شبکه های اجتماعی را هم نباید فراموش کنید، به‌عنوان مثال شما در شبکه اجتماعی پینترست تنها مجاز به اشتراک‌گذاری تصویر هستید یا محتوای متنی شما در شبکه اجتماعی توئیتر دارای محدودیت کاراکتر است. نرم‌افزارهای تحت وب یا وب‌اپلیکیشن‌ها، آن‌ دسته از نرم‌افزارهایی هستند که برای استفاده از آن‌ها نیاز به اینترنت است. وب‌اپلیکیشن‌ها قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه نیستند اما در صورتی که شما به اینترنت متصل باشید به سادگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اما در این بخش مقاله تمامی عناصر اساسی دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر و مفید توضیح می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم بعد از آشنایی اولیه سری به صفحه آکادمی نوین بزنید و یادگیری را از همین امروز شروع کنید. دیجیتال مارکتینگ مرزبندی مشخصی ندارد که لیستی از ابزارها و وظایف را برای آن تعریف کنیم اما براساس تجربه و کارهای متداول می‌دانیم بیشتر چه کارهایی زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند. طبق آمارها بیش از ۶۰ درصد افرادی که دسترسی به اینترنت دارند قبل از هر خریدی درباره آن کالا در اینترنت جستجو می‌کنند. اگر شما نتوانید سهم بازار با به دست بیاورید و هیچ‌گونه منبعی برای دیجیتال مارکتینگ نداشته و بدون استراتژی و هدف جلو بروید، رقبای شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما دیگر هیچ‌گونه جایی نخواهید داشت.

فکر می‌کنید که چقدر هزینه دارد؟

اما این اطلاعات چه فایده ای دارد؟ داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا مثلاً بسته به تعداد بازدیدکنندگانی که از هر یک از روش‌های اجرا شده دریافت کرده‌اید، برای صرف هزینه روی کانال‌های مختلف بازاریابی اولویت‌بندی کنید. به عنوان نمونه، چنانچه فقط 10 درصد از ترافیک شما ناشی از جستجوی طبیعی باشد، متوجه می‌شوید که برای افزایش این درصد باید بیشتر بر روی سئو تمرکز کنید. در حقیقت، استفاده از تلفن‌های هوشمند به طور کلی زمان بسیار زیادی از روز مردم را به خود اختصاص می‌دهند در حالی که استفاده مردم از لپ‌تاپ و همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی در نسخه وب بسیار کم‌تر است. به عنوان مثال، با کمک تبلیغات کلیکی و گوگل ادورز می‌توانید سراغ کلمات کلیدی بروید که در صنعت شما بیشترین اثرگذاری را دارند. بسته به کلمه کلیدی، هزینه این تبلیغات می‌تواند مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، به همین دلیل بسیار خوب خواهد شد که از قبل هزینه و میزان بودجه خود را مشخص کنید.

اگر بخواهیم در مورد سئو مارکتینگ به زبان ساده صحبت کنیم؛ یعنی فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی به صورت متداول انجام بدهیم این کار باعث برندسازی ما می شود. از این رو داشتن اکانت اختصاصی به نام سایت تان در شبکه های اجتماعی یکی از فاکتورهای دیجیتال مارکتینگ و سئو به حساب می آید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای موجود.در اینترنت و دنیای دیجیتال، برای بازاریابی خدمات و محصولات می باشد. بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ یا digital marketing) در خصوص خرید و فروش محصولات و خدمات نمی باشد، بلکه برای تعامل اجتماعی، اخبار و در معرض دید مصرف کنندگان قرار گرفتن می باشد. جذابیت این بازاریابی در آن است که مخاطب فکر می‌کند خودش شما را پیدا کرده است.

– هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

آخرین کالایی که آنلاین خریدید یادتان هست؟ ما فرض می‌کنیم به دنبال خرید گوشی موبایل هستید تا ببینیم یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در این فرایند خرید چه نقشی دارد. اگر شما هیچ هدفی نداشته باشید احتمالاً هیچ‌گونه منبعی متناسب با هدفتان نخواهید یافت و نخواهید توانست میزان دسترسی به اهداف خود را ارزیابی کنید. 6.اتوماسیون بازاریابی که در آن عملیات مربوط به بازاریابی به صورت خودکار انجام می‌شود.

  • اگر در فکر داشتن یک کسب‌و‌کار موفق در بازار آنلاین هستید، جای درستی آمده‌اید!
  • مثلاً مهارت ارتباطی و هوش کلامی، اسلایدسازی، درک و تحلیل شاخص‌، استراتژی و تفکر استراتژیک همگی بسیار ضروری هستند و کسی بدون آشنایی با این موارد نمی‌تواند به شکل کامل از عهده‌ی وظایف یک دیجیتال مارکتر برآید.
  • این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد.
  • دیجیتال مارکتینگ و سئو چیست؟ به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات وب سایت خود با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می شود، گفته می شود.
  • در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال

توجه به اصول سئو اولین کاری است که باید هر مدیر دیجیتال مارکتینگی به آن توجه داشته باشد؛ اقدامات سئو از بهینه سازی ساختار داخلی گرفته تا اقدامات مربوط به سئو داخلی را شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب شامل می‌شود. شما چقدر می‌توانید نتیجه تأثیر یک بازاریابی و تبلیغات فیزیکی را اندازه‌گیری کنید؟ به هیچ طریقی جز با ارسال فرم یا پرسش از مشتری در خصوص اینکه چگونه پیدایتان کرده است. حالا اگر نمایشگاهی باشد، در آن وقت شاید بتوان گفت که تا حدی فعالیت‌های تبلیغاتی قابل اندازه‌گیری کنند. در صورتی خدمات و فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ کاملاً قابل اندازه‌گیری هستند. فکر می‌کنید که چقدر هزینه دارد؟ حالا همین را با روش فیزیکی که در آن نامه‌های متعددی را باید به آدرس‌ها و شهرهای مختلف ارسال کرده، مقایسه کنید.

بازاریابی رادیویی –Radio Marketing

آن‌ها همچنین باید با بسیاری از استراتژی‌ها و ترفند‌های سئو سازگار با سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف آشنا باشند. به عنوان مثال برخی از نکات و ترفند‌های سئو برای وب سایت‌های وردپرسی شامل تحقیق پیرامون کلمات کلیدی، تنظیم پیوندهای یکتا و نصب افزونه‌ سئوی وردپرس است. فضای دیجیتال مدت‌هاست که به عرصه جدیدی برای رقابت برندها تبدیل شده است و در این میان بزرگی و ثروت کسب و کارها به تنهایی نقش اول را بازی نمی کند! بلکه کسب و کاری موفق است که اصول و استراتژی بازاریابی دیجیتال را بهتر از سایر رقبا بلد باشد. به طور خیلی ساده، بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که در آن از ابزارها و رسانه‌های دیجیتال برای مقاصد بازاریابی استفاده می‌شود. باید توجه داشت که هنگامی که صحبت از ابزارهای دیجیتال است، الزامی به اینکه آن‌ها در بستر اینترنت فعالیت کنند نیست و در واقع دیجیتال مارکتینگ چتر بزرگی از فعالیت‌های بازاریابی است که می‌تواند بر بستر اینترنت باشند یا نباشند.

۱. شما می‌توانید فقط کاربرانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند