ساخت اکانت اختصاصی

با این کار می توانید موفق ترین کلمات کلیدی خود را فشار داده و به هر کلمه کلیدی آنچه ارزش واقعی آن را دارد پیشنهاد دهید. از سال 2013، امتیاز کیفیت گوگل بسیار با ارزش و سختگیرانه شد به طوری­که میانگین امتیاز کیفیت از 7 به 5 تغییر کرد (حداکثر امتیاز کیفیت، 10 میباشد). هرچه امتیاز کیفیت بالاتر باشد، برای کاهش هزینه کلیک و نمایش بیشتر، بهتر است و کلمات کلیدی با داشتن امتیاز کیفیت بالا باعث صرفه­جویی در هزینه تبلیغات در گوگل می­شوند و بنابراین، رتبه آگهی بهتری نیز به دست می­آید. در واقع، قیمت تبلیغات در گوگل توسط ما تعیین میشود اما هزینهای که بابت هر کلیک پرداخت میکنیم به مهارت ما در برنامهریزی تبلیغات و نیز میزان رقابت تبلیغاتی در کلمات کلیدی هدف در گوگل بستگی دارد. ارتباط بالای کلمه کلیدی و آگهی می­تواند میزان کلیک و امتیاز کیفیت را بهبود دهد. امتیاز کیفیت شما جایی است که باید بیشترین تمرکز خود را هنگام تنظیم کمپین گوگل ادز خود (حتی قبل از افزایش مبلغ پیشنهادی) بر روی آن معطوف کنید.

سایت اصلی گوگل ادز

با سرویس گوگل ادز یکتانت هدفمند هزینه کنید! از طرف دیگر، امتیاز کیفیت با مرتبط بودن و مفید بودن آگهی برای جستجوگر محاسبه می­شود و تنها بخشی از روند تعیین جایگاه آگهی است. تمام مطالب اشاره شده برای آموزش گوگل ادز خدمتتان ارائه شد. گوگل، تبلیغات نمایشی را نیز ارائه میدهد که در همان پنل کاربری گوگل ادز وجود دارد. گوگل ادز امکانات بینظیری را در زمینه کنترل هزینههای تبلیغات در اختیار شما قرار میدهد. در کل امتیازی که گوگل به تبلیغ میدهد در قالب quality score مشخص میشود که از ۱ تا ۱۰ رتبهبندی میشود. البته گوگل در صفحات دوم و حتی سوم ممکن است تبلیغ شما را نشان دهد که این مورد قطعاً با صرف بودجهی کمتری امکانپذیر است و برای سایتهایی که استراتژی آنها کسب صرفاً ورودی بیشتر و یا جذب کاربر بدون خرید اولیه است میتواند بهتر باشد ولی خوب سایتهایی که محصول مشخصی برای ارائه دارند تمایل دارند تا با صرف مبالغ بیشتر در صفحه اول گوگل حضور داشته باشند.

گروه آگهی در گوگل ادز چیست و چگونه کار می­کند؟ هر گروه تبلیغاتی هم میتواند شامل یک یا چند تبلیغ مختلف باشد. هر کمپین میتواند شامل یک یا چند گروه تبلیغاتی باشد. هزینه تبلیغات در گوگل بر اساس اکانت اختصاصی و یا اکانت عمومی که همزمان شامل ۲۵ وب سایت با دیتاهای متفاوت می باشد یکسان است و هیچ تفاوتی وجود ندارد ولی در نوع ساخت اکانت که به صورت تخصصی ساخته شده و یا از ابتدایی ترین امکانات گوگل استفاده می کند تفاوت های بسیاری وجود دارد و بر همین اساس هم پیشنهاد ما اکانت های دارای مدیریت می باشد.

گوگل ادز که نام قبلی آن گوگل ادوردز (google adwords) بوده، سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغکنندگان، کلمات کلیدی مد نظر خود را برای تبلیغات کلیکپذیر خود در گوگل، به مزایده می­گذارند تا در نتایج جستجوی گوگل و مخصوصاً در صفحه اول گوگل دیده شوند. CPC عامل مهمی در انتخاب استراتژیهای مناقصه و انواع پیشنهادها برای به حداکثر رساندن تعداد کلیکها نسبت به مقدار بودجه و کلمات کلیدی هدف است. مثلاً در عرصه جهانی، برای کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خدمات وکالت، خدمات مالی و بیمه و … برای مثال، اگر شما به صورت آنلاین کفش می­فروشید، ممکن است کلمات کلیدی مانند کفش کتانی، کفش اسپرت مردانه و …

تنها باید هدف خود از تبلیغات را مشخص کرده و سرویس مربوط به آن هدف را انتخاب کنید. همانطور که در قسمت قبل تنوع سرویسهای پیشنهادی گوگل را مشاهده کردید؛ میتوان به این نتیجه رسید که برای هرگونه کمپینی میتوان از این سرویس استفاده کرد. در کنار کیوردها، ستونهای دیگری برای اطلاعات مربوط به آنها مانند متوسط جستجوی ماهیانه، میزان رقابت بر اساس پول پرداختی، بازدید و هزینه برای قرار گیری در بالای صفحه گوگل اختصاص داده شده است که سه مورد آخر برای تبلیغات ادوردز است. متوسط هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادز با توجه به کلمه کلیدی و میزان رقابت در آن و نیز حوزه کسب و کار فرق دارد. زمانبندی امری مهم در ایجاد کمپین گوگل ادز محسوب میشود و باید بهگونهای تنظیم شود که بیشترین میزان بازدیدکنندگان و مخاطبان هدف آن را جستجو و مشاهده کنند.

گوگل از شاخص Quality Score استفاده می­کند تا مشخص شود که چگونه هر آگهی بر اساس نرخ کلیک، ارتباط کلمه کلیدی با آگهی و صفحه فرود و نیز کیفیت صفحه فرود (landing page) برای کاربر مفید است. یا تخفیفات دوره­ ای برای محصولات فروشگاه خود در نظر گرفته اید. کمپین خرید به شما امکان میدهد که محصولات خود را به شیوهای دیدنیتر تبلیغ کنید. ساده است: گوگل به شما اجازه می دهد تبلیغ خود را بسیار هدفمند نمایش دهید. Skippable in-stream ads: در این نوع تبلیغ، شما میتوانید محتوای ویدیویی خود را در ابتدا، میانه و انتهای سایر ویدیوهای یوتیوب نمایش دهید. اگر در این مزایده ها موفق شوید می توانید تبلیغات خود را در بالای نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی قرار دهید. در این قسمت مزیتهای انتخاب گوگل ادز بهعنوان سرویس تبلیغاتی برای یک کسبوکار معرفی خواهند شد. اما از سوی دیگر، مزایای فراوان دیگری دارد که آن را تبدیل به یک سرویس با ویژگیهای عالی کرده است.

اما چگونه تصمیم می گیرید که کجا آن تبلیغات را نمایش دهید؟ به این صورت که تبلیغات شما تنها زمانی نمایش داده خواهد شد که کاربر، عبارت کلیدی را با کیورد مورد نظر شما جستجو کند و کلمه جستجو شده، عینا با کیورد شما مطابقت داشته باشد. افزودنی های تبلیغات گوگل ادز امکانی را فراهم می کند که می توان اطلاعات اضافی را به تبلیغ خود اضافه کنید بدون اینکه هزینه ای برای شما در پی داشته باشد. همچنین میتوانید گزینه Switch back to text ads را انتخاب کنید تا صفحه حالت تبلیغ نوشتن ساده یعنی با هدینگ و دیسکریپشن ثابت را به خود بگیرد.

گزارش کمپینها در بسیاری از روشهای بازاریابی مانند تبلیغات سنتی، سئو و شبکههای اجتماعی بهراحتی بهدست نمیآید اما با گوگل ادز میتوانید در لحظه گزارش اتفاقات افتاده برای سرمایه تبلیغاتی خودتان را مشاهده کنید. افزونههای تبلیغاتی (Ad Extension)، بخشهایی اضافه برای استفاده در تبلیغات گوگل هستند که به شما امکان میدهند از گزینههای اختیاری که به افزایش نرخ کلیک کمک میکنند استفاده کنید. کسبوکارها در این حالت تبلیغشان را در حین پخش ویدیو و یا استریم به بازدیدکنندهها نشان میدهند. با این حال، واقعیت آن است که این دستهبندیهای کلمات کلیدی تنها بخش کوچکی از کل کلمات جستجو شده را تشکیل میدهند و این عبارات کلیدی هستند که بیشترین مقدار جستجو وب در کاربران را به خود اختصاص میدهند. اما به طور متوسط، در کل کلمات کلیدی و تمام حوزهها، هر کلیک گوگل تقریباً 2/32 دلار میشود.

برای مثال اگر برای یک کلیک 0.1 دلار یا هزینه ریالی آن را پرداخت کنید، ممکن است در قبال آن بازدید کننده ای که دریافت می کنید یک خرید با هزینه 20 برابری برای شما داشته باشد. کمپین ادوردز بصورت مداوم بررسی گردیده و تنظیمات و بودجه بندی آن توسط کارشناسان با تجربه جی ادوردز بهینه سازی می گردد تا با کمترین هزینه بیشترین کلیک را دریافت نمایید. شما میتوانید در ابتدا با اجرای یک کمپین آزمایشی گزارشهای آن را مشاهده کرده و سپس با بهینه کردن کمپین با نتایج گرفتهشده، به نرخ بازگشت سرمایه بالاتری برسید.

ثبت نام در گوگل ادز

بسیاری از کاربران هنگامی که قصد خرید یک محصول را دارند و نمیدانند از کجا و چطور محصول را با قیمت مناسب تهیه کنند، به سراغ گوگل میروند. بدون شک می توان گفت نه تنها ویژگی های هدفمند و فوق العاده قدرتمند در شبکه های جستجوی Google Ads و Display در دسترس هستند، بلکه در بسیاری از سیستم عامل های دیگر مانند AdRoll ، Retargeter یا Facebook قابل استفاده هستند. سئو، تلاشی بلندمدت و البته هزینهبر است و باعث میشود بدون نیاز به تبلیغات در گوگل، در صفحه اول و رتبه اول گوگل قرار بگیرید و روزانه، حجم زیادی از ترافیک گوگل به وبسایت شما بیایند. بهصورت کلی پنج مدل تبلیغ زیر در این سرویس وجود دارد که میتوانید از آنها بسته به نیاز در کمپینهای خود استفاده کنید. بهصورت میانگین در هر ثانیه حدود ۲.۳ میلیون جستوجو در گوگل انجام میشود که بیشتر این نتایج شامل تبلیغات گوگل ادز میشود.

چون رقابت در سئو بسیار سختتر از رقابت در گوگل ادز است، برخی کسب و کارها گزینه تبلیغات گوگل را انتخاب میکنند. باید گفت اقداماتی که برای سئو سایت انجام می گیرد در کنار آن که هزینه ی زیادی را به دنبال ندارد اما نتایج آن در طولانی مدت خود را نشان داده و گرفتن جایگاه مناسب به مدت زمان زیادی نیازمند است. حداکثر مقدار هزینهای است که یه تبلیغ کننده حاضره برای هر کلیکی که روی یه عبارت کلیدی یا کلمه کلیدی میشه پرداخت کنه. در این حالت شما برای اپلیکیشن خود کمپینی راهاندازی میکنید و خود گوگل با هوش مصنوعی تشخیص میدهد که تبلیغ را در چه جایی نشان دهد تا بهترین نتیجه کسب شود. زیرا سرویس گوگل ادسنس با شماره وارد شده تماس می گیرد و کد چهاررقمی برایتان می خواند؛ بنابراین برای این که اکانت شما وریفای شود به شماره بین المللی نیاز دارید.

درامد از گوگل ادز

برای این کار شما می توانید از پنجره باز شده در قسمت راست صفحه گزینه هایی تبلیغات گوگل ادز چیست را مشاهده کنید. گوگل ادز این کار را با ارائه قابلیتهای مختلف در برگزاری کمپین و الگوریتمهای پیچیده قیمتیابی انجام میدهد. هر چه امتیاز کیفیت و نرخ کلیک تبلیغ بیشتر باشد، گوگل هزینه هر کلیک را کاهش میدهد و برعکس. وجه مشترک تمامی بسترهای نمایش تبلیغ که تا اینجا در موردشان صحبت کردیم، جستوی کاربران است. سئو (SEO) یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو باعث میشود تا صفحات وبسایت شما در صفحه اول گوگل و هنگام استفاده کاربران از کلمات کلیدی مرتبط با شما نمایش داده شود. اما در کلمات کلیدی فارسی که میزان رقابت، بسیار کمتر از کلمات انگلیسی است، اگر تبلیغات خود را بهینه و موثر طراحی کنیم میتوان هر کلیک را بین 10 تا 50 سنت (به طور متوسط) به دست آورد. گوگل ادز اطلاعاتی در مورد میزان جستوجو کلمات کلیدی مختلف نیز در اختیار استفادهکنندگانش گذاشته که میتوان از این اطلاعات در سئو سایت نیز استفاده کرد.

نحوه کار با گوگل ادز

خیر. گوگل برای برخی تبلیغدهندهها که به عنوان شریک تجاری گوگل ادز شناخته میشوند تخفیفهایی در نظر میگیرد اما به طور کلی، امکان گرفتن تخفیف یا استفاده رایگان از تبلیغات گوگل وجود ندارد. مشخص است که کاربری که در گوگل کلمه ای را در قسمت سرچ وارد می کند، به دنبال اطلاعاتی درمورد آن می باشد از این رو نمایش تبلیغات در لحظه یافتن اطلاعات می تواند برای سایت ترافیک بسیار هدفمندی را داشته باشد. مخاطبان خودتان را همواره مد نظر داشته باشید مثلا توجه داشته باشید که منطقه ای که در تبلیغاتتان میخواهید مورد هدف قرار دهید همان منطقه ای باشد که مشتریان هدفتان در آن هستند و یا تبلیغاتتان را به زبان مخاطبانتان نمایش دهید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در نظر داشته باشید که با توجه به بالا بودن قیمت دلار، هزینه هر کلیک به ریال، رقمی چند هزار تومانی میشود و این هزینه باید پیش از شروع کار، برای پیشبینی نرخ بازگشت هزینه تبلیغات یا ROAS در نظر گرفته شود. در گوگل ادز میتوانید بهسرعت نتیجه تبلیغات خودتان را مشاهده کرده و نرخ بازگشت سرمایه آن را محاسبه کنید. برای شروع تبلیغات در گوگل باید حداقل 5 دلار آمریکا (یا معادل آن برای ارزهای خارجی دیگر)، حساب خود را شارژ کرده و تبلیغات را آغاز کنیم. برای این کار به تب Payments در سمت چپ صفحه بروید تا وارد داشبورد پرداخت ها شوید و قسمت نحوه دریافت پول (How you get paid) را با اطلاعات بانکی خود بهروزرسانی کنید.

سایت گوگل ادز

این تبلیغات از نوع CPC یا پرداخت به ازای هر کلیک بوده که میتواند ورودیهای باکیفیت و هدفمندی برای سایت شما ایجاد کند. این در حالی است، کسانی که فقط از تبلیغات برای افزایش جذب استفاده میکنند، همیشه باید از این ابزار کمک بگیرند تا جذب بالایی داشته باشند. تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research) به روند استفاده از ابزارها و داده­ها اشاره دارد تا مشخص شود که کدام ­یک از کلمات کلیدی به احتمال زیاد، تبلیغات و سایت شما را با حجم بالایی از ترافیک مواجه می­کند. کلمات و عباراتی را که مربوط به محصولات و خدمات شماست در تبلیغات قرار دهید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز